Bij de Molen
Knis Beheer
KOOZAA
Huitsing & Poort
Hotel 't Gemeentehuis
De Kleine Munt

Even weer bijpraten met Frank Smit over Gonnie Smit Hypotheken en Verzekeringen Bedum

De ontstaansgeschiedenis van Gonnie Smit Hypotheken en Verzekeringen is waarschijnlijk al grotendeels bekend bij de vaste lezers. In 2017 begon Gonnie vanuit haar huis in Bedum met haar onderneming. Dat ging zo goed dat ze al vrij snel een eigen kantoorruimte kreeg aan de Molenweg.

Gonnie kreeg het steeds drukker en was maar wat blij dat ze vijf jaar geleden op hypotheek- en verzekeringsgebied ondersteuning kreeg van broer Frank die inmiddels helemaal zijn weg in verzekeringsland gevonden heeft. Een niet meer weg te denken schakel dus in het fraaie geheel.

Promotiedagen in Martiniplaza

De hoogste tijd dus om even weer met hem bij te praten. Het voorgesprek en de aanzet tot een nieuwe afspraak vond al tijdens de Promotiedagen in Martiniplaza plaats. ‘Daar waren we inderdaad allebei om Gonnie Smit Hypotheken en Verzekeringen te promoten. Hoewel ik van oorsprong niet zo’n netwerker ben, vlogen de dagen toch voorbij. Het was dus gezellig op het Hogelandplein en dat komt ook omdat ik steeds meer mensen leer kennen. Ik heb er twee dagen gestaan van ongeveer 12.00 tot 21.00 uur. Wel lange en vermoeiende dagen inderdaad maar ik had de laptop mee. We waren met zijn tweeën dus tussendoor kon ik de belangrijkste appjes en mailtjes nog afwikkelen.’

Vooral het appverkeer heeft zich in de loop der jaren sterk ontwikkeld. Frank hierover: ‘Natuurlijk krijgen we ook nog heel veel telefoontjes en mailtjes over onze verzekeringen of wanneer er een schademelding is. Maar steeds vaker zie je dat dit via de app plaatsvindt. Dit gebeurt ook ’s avonds en in de weekenden. Onze cliënten hebben toch vaak de neiging om maar zo snel mogelijk een melding door te geven, misschien ook wel voor hun eigen gemoedsrust. En daar is natuurlijk helemaal niets mis mee. Het kan ook zijn dat de melding van onze verzekeringsmaatschappij zelf komt want die heeft inmiddels een speciaal ingerichte app ontwikkeld waarin bijvoorbeeld foto’s geplaatst kunnen worden.’

Toch gaat Frank uiteraard nog regelmatig bij een gedeelte van de steeds groter wordende klantenkring langs. Dat geldt zeker voor schadeafhandelingen maar ook bij offertebezoeken. ‘Dan kan ik direct zien hoe ze wonen en daarbij hebben de mensen dan al hun huidige verzekeringen en overige benodigde papieren voor het grijpen.’

Klanttevredenheidaward

Natuurlijk doen ze in Bedum nog steeds zaken met de Noord-Hollandse schadeverzekeraar Nh1816. De verzekeraar die ook dit jaar, alweer voor de 14e keer, uitgeroepen werd tot de beste schadeverzekeraar in Nederland! En niet zo lang geleden kregen Gonnie en Frank zelfs een speciale award van Nh1816.

‘Dit kwam door onze hoge waarderingscijfers. We scoren namelijk gemiddeld een 9,7 op onze schadeafhandeling en een 9,2 voor de afgesloten nieuwe verzekeringen. Ongekend hoge scores inderdaad waar we maar wat trots op zijn natuurlijk. De award staat dan ook pontificaal in onze ontvangsthal opgesteld zodat iedereen hem goed kan zien.’

Soorten verzekeringen

Hoewel de opstal-, inboedel-, aansprakelijkheid-, auto- en rechtsbijstandverzekering nog steeds de hardlopers zijn, komen er nog steeds nieuwe verzekeringen bij. De verkeersdeelnemingsverzekering bijvoorbeeld, waarbij ook fanatieke wandelaars en fietsers goed verzekerd zijn. Wat dat betreft staan de nieuwe ontwikkelingen niet stil.

‘Maar ook verzekeringen voor oldtimers en campers worden steeds vaker afgesloten. We merken de invloed van de vergrijzing waar we in Nederland steeds meer mee te maken krijgen. Steeds meer mensen gaan met een welverdiend pensioen en trekken er dan met een camper of caravan op uit. Maar ook voor de aloude overlijdensrisicoverzekering, af te sluiten bij een hypotheek, kun je nog steeds prima bij ons terecht.’

Lekker druk

Frank en Gonnie maken zich op voor nog een paar drukke weken. ‘Zo vlak voor Kerst en Oud & Nieuw zie je het bij ons vaak nog net wat drukker worden dan eerder. Het is alsof mensen nog even goed beslagen ten ijs de feestdagen in willen gaan. De laatste en eerste week van het jaar is het dan vaak een stuk rustiger, weerscalamiteiten uitgezonderd natuurlijk. Dat geeft ons mooi de tijd om het wat rustiger aan te doen. Waar we vorig jaar vooral veel stormschademeldingen hadden, merken we dat 2023 een heel nat jaar is geweest waardoor we regelmatig schade veroorzaakt door lekkages af moeten handelen. En wie weet gaat het de komende weken wel weer vriezen met alle gladheidgevolgen van dien. Ook dan zullen we aan de bak moeten om die schademeldingen weer tot tevredenheid af te wikkelen.

‘En het verhaal wordt wellicht wat eentonig maar ook dit jaar is een heel druk jaar geweest. Meer klanten leidt automatisch tot meer schademeldingen natuurlijk. Maar ook bij Gonnie gaan de hypotheekaanvragen nog steeds lekker door. We merken dat er nog steeds veel ge- en verbouwd wordt. Via, via weet men ons nog steeds goed te vinden. Zo was de aanschaf van een andere auto voor een nieuwe klant het sein om contact met ons op te nemen. Ze heeft direct al haar verzekeringen bij ons ondergebracht wat haar nog een mooie pakketkorting opgeleverd heeft. Iedereen blij en tevreden dus!’

Zo’n pakketkorting is in steeds duurder wordende tijden geen overbodige luxe. Hetzelfde geldt voor een regelmatige update of check van de verzekeringen inclusief de vraag of het pakket nog goed bij de klant zijn of haar huidige leefsituatie past.

‘Nog steeds pendel ik bijna alle werkdagen op en neer tussen onze woonplaats Groningen en werkplaats Bedum. Een enkele keer werk ik een dagje thuis maar veel vaker ben ik aan de Molenweg in Bedum te vinden. Het is dan ook prima werken vanuit onze nieuwe werkplek en in het gebouw zit een hoop expertise bij andere ondernemers. Tevredenheid alom dus. Jij bedankt voor je bezoek en tot volgend jaar maar weer!’

Bert Koster
Middelstum
info@bert-koster.nl
bertkoster1@gmail.com
www.bert-koster.nl
06-51715098
0595-552405
KvK nummer: 57250278
BTW nummer: NL001445322B69