Zes jaar geleden werd Jan Lijnema van Bosch Car Service Schipper adverteerder op mijn website. Aan het eind van 2015 ging ik bij hem langs voor een interview om eens te informeren hoe een en ander tot stand is gekomen.
Veertig jaar bestaat het bedrijf inmiddels als ik de tijdlijn uit ons interview goed geïnterpreteerd heb. Wat een mooie mijlpaal. Waarvan Jan sinds 1990 onderdeel geweest is toen hij bij Kees Schipper aan de slag ging. In 2001 werd hij mede-eigenaar en sinds 2011 is hij alleen eigenaar geworden. Wel heeft hij er, samen met zijn vrouw Karolien die zich bezighoudt met de administratie, een VOF van gemaakt.
Waardoor Autobedrijf Schipper reeds jarenlang een gevestigde naam is in de omgeving. Een betrouwbaar en degelijk bedrijf, inclusief een grote en tevreden klantenkring. Die graag naar Roodeschool komt voor de onderhoud en reparaties aan hun auto en voor de aan- en verkoop van deze voertuigen.
Op de ruime parkeergelegenheid staan vaak zo’n 55 tot 60 occasions opgesteld waaruit gekozen kan worden. Waardoor zelfs mensen uit Zuid-Limburg naar het hoge noorden komen om een auto bij Lijnema in Roodeschool te kopen! Waarbij het voordeel van een mooie en overzichtelijke website, inclusief de vele positieve reviews van hun klanten, zich doet gelden. Met natuurlijk de Bosch Car Service als extra pre.
Jan Lijnema hierover: ‘Autobedrijf Schipper was een van de eerste autobedrijven hier in de omgeving die gebruik maakte van de diensten van Bosch Car Service. Ik vind dit een groot voordeel. Al onze monteurs worden door Bosch opgeleid en bij moeilijke storingen kunnen we bellen met hun centraal meldpunt in Brussel. Daarbij kunnen we dankzij hen gebruik maken van uitleessystemen voor alle merken. Zes keer per dag worden onderdelen langs gebracht waardoor we de reparatiesnelheid kunnen bevorderen en het voorraadbeheer op peil weten te houden.’
Ook op socialmedia is het bedrijf heel actief. Waardoor het voor mij nooit moeilijk is om een actueel Facebookbericht te delen. Gelukkig voor mij reageerde Jan positief op mijn voorstel om ook LinkedIn als extra socialmedia-wapen in te zetten. En binnenkort volgt de eerste halfjaarevaluatie waarbij ongetwijfeld ook teruggeblikt gaat worden op de laatste zes werk- en verkoopjaren. Als ware het een grote- en kleine opfrisbeurt in één.
Waardoor Bosch Car Service Schipper dus doorschuift naar de positie van ‘middenadverteerder’. De oplettende lezer heeft de logoverschuiving al waar kunnen nemen want deze is per 01-09 ingegaan. Binnenkort via de website dus weer volop nieuws vanuit Roodeschool.