Bij de Molen
Hotel 't Gemeentehuis
De Kleine Munt

Jaarverslag VV Middelstum seizoen 2018-2019

De VV Middelstum vierde in het seizoen 2018/2019 haar 85-jarig jubileum. En 2019 is ook het jaar dat we maar liefst vijftig seizoenen aan de Coendersweg actief zijn op ons sportcomplex. Daar werd zowel in maart als in juni aandacht aan besteed. Zo kwam tijdens de slotdag ’s avonds oud-FC Groningen langs. Zij namen het op tegen een selectie bestaande uit oud en huidige voetballers van ons vlaggenschip. Het werd ondanks een 2-6 nederlaag een prachtige avond met daarbij ook belangrijke bijrollen voor The Music Boys en DJ Sieme Gerrijts. En tevens een hoofdrol voor ‘scorebordman’ Hendrik de Veen die gehuldigd werd in verband met zijn 25-jarig jubileum als dé man die ons scorebord beheert.

Met de eerder genoemde Sieme Gerrijts hebben we ook de sponsor van VR1 te pakken die met zijn dames voor de nodige reuring binnen onze vereniging zorgde. Want naast een kampioenschap werden nog meer feestavonden in en rond onze kantine gevierd. Helaas moest aan het eind van het seizoen noodgedwongen een streep getrokken worden door VR2 door een tekort aan spelers. Zij namen door een kampioenschap in de najaarsreeks op een waardige manier afscheid.

Maar niet te lang getreurd, dit seizoen werd wel een begin gemaakt met de aanleg van een spiksplinternieuw kunstgrasveld waarop naast de trainingen ook de nodige jeugdwedstrijden afgewerkt kunnen worden. Het tweede veld schuift hierdoor een stukje op en wordt binnenkort van nieuwe dug-outs voorzien. Hierdoor is ons sportpark weer een stukje fraaier geworden.

En het seizoen begon ook al zo mooi toen op uitnodiging van de sponsor- en PR-cie in eendrachtige samenwerking met de Club van 50 scheidsrechter Bas Nijhuis uitgenodigd werd. Een honderdtal leden, vrijwilligers en sponsoren beleefden dankzij zijn mooie verhalen een heuse topavond. In de algemene ledenvergadering kon hierop met plezier worden teruggezien. Daar werd weer afscheid genomen van waarnemend penningmeester Jan van der Laan en kregen Jarno Folkers en Miranda Wieringa-Arends een plekje in het hoofdbestuur. Jarno werd penningmeester en krijgt bij de contributie-inningen hulp van Gretha Medema die dit onderdeel van de financiën prima onder controle heeft.

Ook Frank Konneman kan gelukkig nog geen afscheid nemen van onze VV en hij verlengde zowel bij Middelstum 1 en als jeugdcoördinator zijn contract met een jaar. Hij loodste de hoofdmacht naar een zevende plaatst in de eindstand waarbij aangetekend dient te worden dat het onderin lang spannend bleef. Gelukkig werd in de laatste competitiewedstrijd Corenos met 3-1 bedwongen waardoor definitief het sein veilig kon worden afgegeven.

In het kielzog van Konneman verlengden ook Jelte van der Kooi en Daniel Dijk hun contract met een jaar, zij staan dus ook dit seizoen weer aan het roer van Middelstum 2. Middelstum drie en vier vonden zichzelf aan het eind van de competitie terug onderin de middenmoot maar beleefden op Schiermonnikoog en bij de aanwas van nieuwe leden meer succes en plezier. Want maar liefst vier voetballers zagen een nieuw wereldwonder ter wereld komen.

Uiteraard werden er door de activiteitencommissie weer de nodige bijzondere evenementen georganiseerd. Zo namen tijdens de nieuwjaarsreceptie Rene Huitsing en Bart Bronsema de honneurs van de voetbalquiz waar en konden de vele aanwezigen zich van harte uitleven in de door de kantinecommissie bereidde overheerlijke stamppotten en snert.

De kantinecie kon zich ook verheugen op de compleet afgeronde bar inclusief bovenstuk, klapdeurtjes en een nieuwe koffieautomaat. Dit seizoen werd er bij het klaverjassen voor het eerst gestreden om de Theo Wilpstra bokaal. Marten Bos ging er uiteindelijk na een heel seizoen kaarten met deze hoofdprijs vandoor, die uitgereikt werd door Ina Wilpstra. Frouk van Wolde werd winnaar van de sjoelcompetitie.

Uiteraard sleepte de sponsorcommissie weer de nodige sponsoren over de streep. Inclusief een nieuw reclamebord met daarop meer dan honderd namen van mensen die onze club een warm hart toedragen. Ook verkochten enige vrijwilligers munten tijdens de drukbezochte Sunsation editie en op deze manier werd de kas nog verder gespekt. De materiaal- en accommodatiecommissie kon verheugd vaststellen dat Jan Dijk als nieuwe sporthalbeheerder werd begroet waardoor het algemeen toezicht op ons complex aanzienlijk beter gewaarborgd is.

Kortom, kort samengevat, onze blauwwit gekleurde voetbalvereniging is nog steeds springlevend. Dank aan eenieder die daar op zijn of haar manier een steentje aan bij heeft gedragen!

Bert Koster
Middelstum