Bij de Molen
Knis Beheer
KOOZAA
Huitsing & Poort
Hotel 't Gemeentehuis
De Kleine Munt

Cfrs!&zo, tijd voor de grote wisseltruck?!

De meeste mensen zijn niet zo veranderlijk, ze zijn niet als het Nederlandse weer in elk geval. Als mensen bijvoorbeeld eenmaal een vaste energieleverancier hebben en het bevalt goed dan is de noodzaak tot verandering vaak niet aanwezig. Het is de veel mensen vaak te veel rompslomp. ‘Het gaat ja mooi, dus waarom zouden we veranderen?’. Toch lijkt het er op dat hierin een kentering ontstaat. Steeds meer mensen ontdekken dat overstappen vaak eenvoudig is en financieel lucratief, daar oversluiten van een energiecontract vaak (tijdelijke) voordelen biedt. Er zijn genoeg mensen die hiervan inmiddels een sport gemaakt hebben en zo jaarlijks honderden euro’s besparen op de vaste lasten.

Je zou dit beeld door kunnen trekken naar de zakelijke dienstverlening. Als bedrijven of zelfstandigen eenmaal een boekhouder hebben gevonden waarmee ze een klik hebben, dan ontstaat vaak een band voor jaren. En daar hoeft helemaal niets mis mee te zijn. Vertrouwd voelt vaak goed. Maar wat als je na een aantal jaar toch gaat twijfelen? Zou een andere boekhouder meer voor mij kunnen doen, er op financieel gebied meer voor mij uit kunnen halen? Soms leidt een frisse blik op het cijfergebeuren tot nieuwe inzichten en ook wel tot nieuwe voordelen…

Misschien is het begin van boekjaar 2014 wel het moment om van boekhouder te veranderen. Want ook een ander gezicht kan natuurlijk uitgroeien tot een vertrouwd gezicht. En dan kom ik uit op Cfrs!&zo, de onderneming van Trijnie van Bruggen uit Bierum. Het bedrijf is in 2013 opgericht als een fiscale, financiële en administratieve dienstverleningskantoor en maakte vorig jaar een mooie groei door. Ik heb Trijnie (beter) leren kennen tijdens een starterscafé, georganiseerd door de Rabobank. Daar maakte ze indruk met haar verhaal, gekoppeld aan haar prettige uitstraling. Toen ik voor een interview bij haar kwam had ze al het nodige voorwerk gedaan. Het werd een gastvrij onthaal, inclusief koffie en koek, waarbij mij opviel dat er in een ontspannen sfeer in korte tijd veel besproken werd.

Zelf noemt ze als haar sterke punten kwaliteit, kennis, deskundigheid en laagdrempeligheid. Trijnie richt zich voornamelijk op ondernemingen in het MKB en de agrarische sector. ‘Maar een zelfstandige professional of een particulier kan ook heel goed bij mij terecht!’ Haar hoofdwerkzaamheden bestaan uit het verzorgen van de administratie, het samenstellen van jaarrekeningen en het verzorgen van de daarbij horende fiscale aangiften (omzetbelasting, inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting).

Ook het begeleiden van ondernemers (of hun partners) die zelf willen gaan administreren, het adviseren op elk mogelijk vlak (‘want als ik de kennis niet in huis heb, schroom ik niet om derden te raadplegen’) en eventueel ook interim-werk komt op haar pad. Hierbij valt te denken aan tijdelijke ondersteuning bij ziekte of operatieherstel op een administratie afdeling of vervanging van een partner die altijd de administratie doet maar met zwangerschapsverlof gaat. Cfrs!&zo draagt er middels tijdelijke invulwerkzaamheden zorg voor dat de administratieve werkzaamheden niet helemaal stil komen te liggen.

Misschien bent u in 2014 ook wel toe aan de grote wisseltruck! Cfrs!&zo staat voor dienstverlening met een hoog kwalitatieve tint, waarbij uw bedrijf of u als ondernemer centraal staat! Wellicht is deze switch het proberen waard. Uiteraard is er altijd ruimte voor een kennismakingsgesprek met Trijnie van Bruggen onder het genot van een kopje koffie, een koek en een gulle glimlach…

Bert Koster
Middelstum
info@bert-koster.nl
bertkoster1@gmail.com
www.bert-koster.nl
06-51715098
0595-552405
KvK nummer: 57250278
BTW nummer: NL001445322B69