Bij de Molen
KOOZAA
De Kleine Munt
Notaris Huitsing
Hotel 't Gemeentehuis
Koopmansverfshop

Wat kan Bert Koster voor u doen om u te behagen?

Op gezette tijden (lees, te weinig) struin ik netwerkavonden en –ochtenden af. In de hoop hierbij geïnspireerd te worden door collega-ondernemers en gastsprekers. En ter verhoging van mijn kennis, naamsbekendheid en de omzet natuurlijk. Donderdag 14 november bracht mij naar een starterscafé in Uithuizen, georganiseerd door de Rabobank Noord-Groningen. In het sfeervolle Schathoes van de Menkemaborg stak ik wat op over wat ik maar het PORE-systeem noem. Deze informatie moet natuurlijk doorvertaald worden door mijn hersenen zodat ik er mijn voordeel mee kan doen.

De hamvraag die je jezelf moet stellen, aldus de gastspreker, is de volgende: Waar worden mijn potentiële klanten nu gelukkig van?! Dat kunnen natuurlijk heel veel (privé)zaken zijn en gelukkig hoef ik die allemaal niet te kennen. Maar wel moet ik mijzelf afvragen wat ik ondernemers en particulieren kan bieden waardoor ik ze tevreden kan stellen en blij kan maken. Of te wel wat kan Bert Koster voor u doen om u te behagen? En dus moet ik nu noodgedwongen mijn borst vooruit steken voor een wervend verkooppraatje…

Misschien heeft u twee week geleden een bericht op mijn Facebook-account langs zien komen van Anita Bos van Fiscariep. Een bericht waarvan wij beiden positieve energie kregen. En dat is natuurlijk het mooiste. Het bericht luidde als volgt: ‘Graag wil ik het sponsorcontract met jou voortzetten, in eerste instantie met hetzelfde pakket. Maar ik overweeg om het te upgraden. Het behoort dus tot de mogelijkheden dat er een uitbreiding komt. Ik had je al eerder willen mailen omdat ik hele leuke en verrassende reacties heb gehad op het Babbelen met Bert interview. Op een cursus trof ik bijvoorbeeld……, die van alles over mij wist via jouw site. Hij volgt jou vanuit Drenthe. Verder trof ik….. die ook groot fan van jouw site is en nu vanuit Mei ook wist dat ik een eigen bedrijf ben begonnen. De sponsoring is dus erg goed voor de naamsbekendheid. En dit is al meer resultaat dan alle advertenties in verschillende papieren uitgaven tot nu toe! Dus wat mij betreft gaan we voor een lange periode van prettige samenwerking!’

Omwille van privacyredenen zijn de namen van de desbetreffende personen weggestippeld. Maar ze bestaan wel degelijk gelukkig en zijn niet uit mijn eigen fantasie voortgekomen. En dit positieve bericht kan ik mooi koppelen aan het eerder genoemde PORE-systeem. Kort samengevat kwam mijn hersenpan met de volgende gedachtegang: Een ondernemer of potentiële klant heeft een Probleem en zoekt derhalve naar een Oplossing om zijn Resultaten te verbeteren. Een POR derhalve, misschien wel bedoeld om mij wakker te schudden. De E staat voor emotie. Mensen moeten geprikkeld worden, het spannend, leuk of uitdagend vinden, oftewel enthousiast worden!

Doorvertaald naar de (lees mijn) praktijk kom ik dan tot navolgende overwegingen en voorbeelden. Stel u heeft als ondernemer een mooie site maar merkt dat hij niet of nauwelijks bekeken wordt. Of stel dat u een mooie site gelanceerd heeft maar vervolgens merkt u dat u nauwelijks de tijd en energie heeft om hem up-to-date te houden. Dat is inderdaad een groot Probleem (bijna een worst case rampscenario) waar ik de Oplossing voor kan bieden met als Resultaat een verhoging van de kijkcijfers en naamsbekendheid. In de maand oktober trok de website www.bert-koster.nl bijvoorbeeld 8.000 unieke bezoekers. Ondernemers die op de site adverteren, profiteren en genieten hiervan mee, daarbij hun naamsbekendheid een welkome boost gevend. Dit mede doordat ik volop gebruik maak van de sociale media.

Of stel dat u een prachtig concept heeft waar u trots op bent zoals Klimaatgroep Holland dat is op hun unieke Scholenconcept. En u wilt dit op een andere manier dan te doen gebruikelijk onder de aandacht van uw potentiële klanten brengen. Gelardeerd met een prikkelend vleugje actualiteit. Dan is een maandelijkse column op uw website misschien net wat voor u. Ook een manier om mensen naar uw site te lokken en uw naamsbekendheid te vergroten.

Ook voor particulieren zou ik iets kunnen betekenen natuurlijk. Want misschien dubt u al lange tijd over een levensverhaal over uzelf of één van uw dierbaren die u graag aan het papier toevertrouwd ziet worden. Maar hoe doe je dat? Ook voor dat Probleem heb ik een Oplossing met een waardevol levensboek als Resultaat. Met als bijkomende Emotie natuurlijk een prachtige en blijvende herinnering voor later.

Het uiteindelijke resultaat moet altijd zijn dat de klant er blij van wordt! Dat is dus de boodschap die bij mij van deze ietwat miezerige en druilerige Starterscaféavond in Uithuizen is blijven hangen. Het sombere weer werd dus ruimschoots gecompenseerd door de inhoud van de avond. Met als mee te geven boodschap aan mijn potentiële klanten een grotere naamsbekendheid, een verhoging van de bezoekersaantallen van hun website, meer bekendheid via de sociale media of een prachtig levensboek. En dat kan Bert Koster dus voor u doen! Althans, daar doe ik elke dag weer mijn stinkende best voor! Rabobank bedankt voor jullie waardevolle ideeën, het leverde uiteindelijk een Schathoes aan inspiratie op…

 

Bert Koster
Middelstum
info@bert-koster.nl
bertkoster1@gmail.com
www.bert-koster.nl
06-51715098
0595-552405
KvK nummer: 57250278
BTW nummer: NL 108306987B01